Пројектне вести

16. 12. 2013. Пројекат недавно организовао семинар Непоштене пословне праксе

Пројекат је недавно организовао семинар Непоштене пословне праксе како би информисао заинтересоване актере са овим проблемом који је чест у пракси, а причињава велику штету потрошачима у Србији.

Сви смо сведоци непоштене пословне праксе којима несавесни трговци доводе у заблуду потрошача, пружају нетачне информације и остављају погрешан општи утисак како би навели потрошача да донесе одлуку о куповини коју иначе не би донео. Рекламирање да је производ без шећера, конзерванса или адитива, да је произведен у ЕУ или да је органског порекла, а да то заправо није случај су само неки од бројних примера непоштене пословне праксе. Такође, оглашавање хотелске собе са погледом на море, невероватне тврдње о губитку килограма или средствима против опадања косе и за олакшавање болова, као и попуст који се односи само на мали број артикала у радњи и изјаве нпр. “цене од 499 динара” су још неки примери непоштене пословне праксе. Фотографија модела аутомобила који се не може купити по наведеној цени, обавештавање мобилног оператера о промени пакета без претходног пристанка потрошача или бесплатан кредит иза којег се крију административни трошкови такође доводе потрошача у заблуду и имају за циљ да потрошача наведу на куповину.

Нацрт новог закона о заштити потрошача, који садржи цитаво једно поглавље намењено овој теми, у потпуности транспонује и развија одредбе ЕУ директиве која регулише ову област, чиме је омогућена основа за постизање високог степена заштите потрошача и у овом сегменту. Нацрт закона предвиђа начине поступања у случају непоштене пословне праксе, али и санкције за несавесне трговце.

Семинар је одржан 27. и 28. новембра у Београду и окупио је представнике Министарства спољне и унутрашње трговине и телекомуникација, затим представнике тржишне и туристичке инспекције, бројна удружења потрошача, али и представнике судске власти.


 

 

 

« назад